Novinové články

Novinové články o výstavbě Frýdlantských most, Ústředního autobusového nádraží a rekonstrukci náměstí Republiky.

Komplexní řešení dopravy v krajském městě (Nová Svoboda, 29.3.1977)

Komplexní řešení dopravy v krajském městě (Nová Svoboda, 29.3.1977)

Současné období modernizace ostravské komunikační sítě je charakterizováno třemi vysoce náročnými stavebními akcemi. Ve všech třech případech jde především o nové mostní objekty.

Číst dále

Jak je to s Frýdlantským mostem (Nová Svoboda, 29.3.1977)

Jak je to s Frýdlantským mostem (Nová Svoboda, 29.3.1977)

Frýdlantský most. Tento most je vlastně pojmem. Alespoň pro ostravskou dopravu. Občané si jej zvykli brát jako samozřejmost, a tak si asi mnohdy ani neuvědomí, že přes něj vedou s výjimkou „desítky“ a dvou předměstských linek všechny trasy ostravské tramvajové dopravy. Je klíčovým článkem na spojnicích centra města s Vítkovicemi, Zábřehem a Porubou a na…

Číst dále

Obchody v podzemí (Nová Svoboda, 25.1.1980)

Obchody v podzemí (Nová Svoboda, 25.1.1980)

OBCHODY V PODZEMÍ Stejně významná a neméně zajímavá je i další velká stavba Ostravy, tzv. frýdlantské mosty. „Součástí stavby je estakáda, která překlene prostor od bývalé jámy Šalomoun přibližně dnešní prodejnu jízdních kol. Bude dlouhá asi 180 metrů a po dokončení bude probíhat nad budovanou Místeckou ulicí,“ informuje nás dále pohotově ing. Jiří Čevela. Dozvídáme…

Číst dále

Stavbaři z ostravského závodu DS Olomouc budují (Nová Svoboda, 13.5.1983)

Stavbaři z ostravského závodu DS Olomouc budují (Nová Svoboda, 13.5.1983)

Stavbaři z ostravského závodu n.p. Dopravní stavby Olomouc budují. Velkou pozornost obyvatel i návštěvníků našeho krajského města budí výstavba části Gottwaldovy třídy v úseku nádraží ČSD Ostrava Poruba – Nová Ves a v samotném centru města známá pod názvem frýdlantské mosty, k nimž se řadí i stavba estakády a mostu pionýrů. Za novou radnicí. Všechna…

Číst dále

Dopravní stavby v Ostravě (Stráž lidu, 23.5.1985)

Dopravní stavby v Ostravě (Stráž lidu, 23.5.1985)

Dopravní stavby v Ostravě Černá metropole jednoho z nejprůmyslovějších krajů republiky se po léta dusila smogem v úzkých ulicích, nepřehledné změti křižovatek, přechodů, přejezdů. Dlouhodobý plán zkvalitňování životního prostředí v Ostravě si tudíž nevšímá jen ovzduší, vodních zdrojů, městské zeleně, ale také komunikační sítě. Velkorysé plány rekonstrukce uvolňují plíce města z nepříjemného sevření, doprava v…

Číst dále